domingo, 11 de octubre de 2009

Explicació de les TIC en l'educació

En el cas de ser mestra d'un curs de 5é o 6é de primària i rebre al col.lege tot tipus de tecnologia, està clar que estes noves eïnes de treball les faria servir en primer lloc, per començar abolir l'escola "oralescribensca" a la qual estem acostumats. Amb açò vuic dir que una de les primeres intencions seria fer veure als alumnes que mitjançant les noves tecnologies podem aconseguir la formació integral (objectius) de igual mode que amb els llibres i les classes magistrals, com ens indica el decret 130/2007 del 28 de Juny.

En segon lloc, utilitzaria la adquisició de este nou material per a explicar als xiquet(e)s el què són les competències digitals (visiteu el "blog de recursos TIC en educación"). A més, amb esta definició, i utilitzant tres dimensions com són, la cognitiva, la ética-legal i la tècnica, explicaria als alumnes els conceptes, els valors i l’ utilització de les eïnes respectivament.

En tercer i últim lloc, realitzaria diverses activitats amb els alumnes, paral•leles als continguts acadèmics, per a que ell(e)s mateix s’adonaren de la quantitat d'informació que hi poden aconseguir utilitzant els nous materials, al mateix temps d'ajudar a tots ell(e)s a familiaritzar-se amb tot allò que hi ofereix el nou material (conèixer els components d'un ordinador, difondre els treballs, comunicar-se i col•laborar, etc). En definitiva, tot allò que es consideren competències digitals en els continguts més algunes cosetes pròpies de la vida diària i útils per a ell(e)s.

No hay comentarios:

Publicar un comentario